gdzieś mam, odbierałem ZTCP 18.11.2009 więc jakiś miesiąc półtora wcześniej była składana
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Dzisiaj dostałem odpowiedź z SAP, że moje auto nie jest objęte żadną akcją serwisową. Samochód został wyprodukowany w 10.2009 r.Zamieszczone przez Jac_ekokazało JEST akcja serwisowa w 1.4 TSI, na napinacz rozrządu, w samochodach u których klienci zgłaszają metaliczne stuki z komory silnika.
W dokumentach z hali po przeglądzie, w uwagach mechanika było napisane "wariator rozrządu !!" u mnie co prawda stuki nie wystąpiły ale Pan powiedział że warto to by było zrobić przed końcem gwarancji ;-)
Komentarz
-
-
Lekko nie jest, upieraj się przy swoim, tez musiałem trochę z ASO "powalczyć"
A co na to serwis ???? Tez mówią że to nie jest wada silnika tylko "tak ma byc, bo to taki ich urok" ?
Może poproś niech Ci to dadzą oficjalnie, na piśmie........105 L, Forman, Felicia, Fabia, Octavia 1 Tour+, Octavia 2 FL, Octavia 3
Komentarz
-
-
Podawałem VIN i niby w systemie nic nie ma, że moje auto podlega pod akcję...w końcu to był tylko kontakt mailowy z SAPZamieszczone przez ArkenLekko nie jest, upieraj się przy swoim, tez musiałem trochę z ASO "powalczyć"
A co na to serwis ???? Tez mówią że to nie jest wada silnika tylko "tak ma byc, bo to taki ich urok" ?
Może poproś niech Ci to dadzą oficjalnie, na piśmie........
Komentarz
-
-
Dokładnie taką samą dostałem odpowiedźZamieszczone przez Marcinooo
Dzisiaj dostałem odpowiedź z SAP, że moje auto nie jest objęte żadną akcją serwisową. Samochód został wyprodukowany w 10.2009 r.
jedno ASO z Łodzi nawet zadzwoniło do mnie że tak i tak ma być ale oczywiście mogę przyjechać i sprawdzą auto. Drugie ASO z Łodzi zaproponowało to samo ale za 100 zł :lol: :lol:
Komentarz
-
-
Silnik 1.4TSI 122KM (90kW) uzyskal zmienione czesci od 05.2010.Zamieszczone przez TichyCzy ktoś posiada informacje, od którego momentu Octavie produkowane są z nowymi elementami rozrządu?
U mnie za kazdym startem w aktualnej pogodzie auto wchodzi na wyzsze obroty opadniecie do 750-800rpm zajmuje pi*oko 1 minute +/- kilka sekund.Zamieszczone przez Arkenteż mi to mówili w ASO ale zapytałem czemu dzieje się tak 3 razy na 5 uruchomień, a pozostałe odpalenia są ciche...... bo gdyby to było normalne to przecież turkotałoby za każdym razem i wystąpiłoby od razu po zakupie a nie dopiero po 18 kkm
Przy temperaturze zewnetrznej <18 st.C. takie zjawisko w ogole nie wystepuje.
Jesli ci spada zawsze w kazdej zewnetrznej temperaturze na zimnym silniku (np. po nocnym postoju, czy kilkugodzinnym w ciagu dnia) z 1400 na700-800 po 1-3 sekundach to ja jestem w szoku i chyba wszyscy musimy jechac naprawic silnikiZamieszczone przez ArkenPo odpaleniu wskakuje na 1400 obrotów a potem łagodnie jednostajnie w ciągu 1 - 3 sekund spada na jakieś 700 - 800 rpm. Uruchamia się i pracuje cicho, tak jak kiedyś....
Pan z serwisu wreszcie przyznał otwarcie, że jest akcja serwisowa na elementy rozrządu w 1.4 TSI ale Skoda, jako że podobno ma "przemyślane rozwiązania" nie nagłaśnia tego.
Co dokladnie i jakie sa nr starych / nowych czesci?Zamieszczone przez Jac_ekbyłem na #1 przeglądzie gwarancyjnym, i sobie poczekałem 2h ;-), ale czasu nie traciłem bo był przy kompie dość kontaktowy pracownik z ASO, i jak się okazało JEST akcja serwisowa w 1.4 TSI, na napinacz rozrządu, w samochodach u których klienci zgłaszają metaliczne stuki z komory silnika.
W dokumentach z hali po przeglądzie, w uwagach mechanika było napisane "wariator rozrządu !!" u mnie co prawda stuki nie wystąpiły ale Pan powiedział że warto to by było zrobić przed końcem gwarancji ;-)VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
tego nie wiem, nie widziałem monitora, ale człowiek z ASO był bardzo zaangażowany, bo szukał w papierach i w kompie w sumie jakieś 20 min mu to zajęło, przy okzaji dowiedziałem się że jest też jakaś akcja na Swinga (którego już nie mam) iteż coś tam jest do poprawy... jak coś ustalę to napiszę, no ale to już na pewno nie będzie w sierpniu... raczej wrzesień, teraz nie mam czasu żeby jeździć do ASO ;-)Zamieszczone przez idasCo dokladnie i jakie sa nr starych / nowych czesci?- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Tak późno? Co w takim razie powinienem wymienić w swoim aucie wyprodukowanym na początku marca tego roku?Zamieszczone przez idasSilnik 1.4TSI 122KM (90kW) uzyskal zmienione czesci od 05.2011.Zamieszczone przez TichyCzy ktoś posiada informacje, od którego momentu Octavie produkowane są z nowymi elementami rozrządu?
Komentarz
-
-
trochę się w tym zamotałem
Panowie.... dla jasności: skoro w 05.2010 była zmiana w rozrządzie w 1.4tsi na coś nowego/lepszego..... to idąc tym tropem, każdy kto ma auto wyprodukowane później, przy odpalaniu nie powinien mieć WCALE podwyższonych obrotów czy czasami może mieć te obroty podwyższone przez kilkanaście sek. ? zależy to od temp zewnętrznej, czasu postoju czy od czego ?
bo u mnie wskakuje na wyższe obroty po dłuższym postoju i trwa to ok 30sek... ale nigdy minutę lub więcej.... ( auto stoi zawsze w garażu, temp zewn ok 15-20st )SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Przy okazji pierwszego przeglądu zgłaszałem problem z głośnym (metalicznym) odgłosem przy odpaleniu. Zdarzyło mi się to jedynie raz. Natomiast podwyższone obrotu przy rozruchu zdarzają się niemal za każdym razem. I to jest podobno normalne. Na dowód tego odpalono przy mnie dwa nowe egzemplarze - faktycznie tak było.Zamieszczone przez Wojtas_Poznańtrochę się w tym zamotałem
Panowie.... dla jasności: skoro w 05.2010 była zmiana w rozrządzie w 1.4tsi na coś nowego/lepszego..... to idąc tym tropem, każdy kto ma auto wyprodukowane później, przy odpalaniu nie powinien mieć WCALE podwyższonych obrotów czy czasami może mieć te obroty podwyższone przez kilkanaście sek. ? zależy to od temp zewnętrznej, czasu postoju czy od czego ?
bo u mnie wskakuje na wyższe obroty po dłuższym postoju i trwa to ok 30sek... ale nigdy minutę lub więcej.... ( auto stoi zawsze w garażu, temp zewn ok 15-20st )
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
podwyższone obroty a wada napinacza rozrządu to 2 różne sprawy, same podwyższone obroty o niczym nie świadczą, natomiast wada napinacza może powodować nieprawidłową przez co może dojść do jego rozciągnięcia czego konsekwencją może być przeskoczenie łańcucha i kolizja tłoków i zaworów. O wadzie napinacza moim zdaniem świadczy właśnie słyszalny w początkowej fazie pracy silnika metaliczny dźwięk.Toma
Komentarz
-
-
W mojej instrukcji obslugi jest napisane, ze podwyzszone obroty po odpaleniu silnika to rzecz normalna.Zamieszczone przez Wojtas_Poznańtrochę się w tym zamotałem
Panowie.... dla jasności: skoro w 05.2010 była zmiana w rozrządzie w 1.4tsi na coś nowego/lepszego..... to idąc tym tropem, każdy kto ma auto wyprodukowane później, przy odpalaniu nie powinien mieć WCALE podwyższonych obrotów czy czasami może mieć te obroty podwyższone przez kilkanaście sek. ? zależy to od temp zewnętrznej, czasu postoju czy od czego ?
bo u mnie wskakuje na wyższe obroty po dłuższym postoju i trwa to ok 30sek... ale nigdy minutę lub więcej.... ( auto stoi zawsze w garażu, temp zewn ok 15-20st )
Generalnie im wyzsza jest temperatura, tym troche dluzej zajmuje zejscie do poziomu 700-800 rpm.VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Oj czepiasz się szczególówZamieszczone przez idasJesli ci spada zawsze w kazdej zewnetrznej temperaturze na zimnym silniku (np. po nocnym postoju, czy kilkugodzinnym w ciagu dnia) z 1400 na700-800 po 1-3 sekundach to ja jestem w szoku i chyba wszyscy musimy jechac naprawic silniki
chodziło o podwyższone obroty po uruchomieniu po wymianie, wiadomo że po dłuższym postoju trwa to dłuzej, ale faktem jest że chodzi cicho jak po odbiorze z salonu.....
105 L, Forman, Felicia, Fabia, Octavia 1 Tour+, Octavia 2 FL, Octavia 3
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtas_Poznańtrochę się w tym zamotałem
Panowie.... dla jasności: skoro w 05.2010 była zmiana w rozrządzie w 1.4tsi na coś nowego/lepszego..... to idąc tym tropem, każdy kto ma auto wyprodukowane później, przy odpalaniu nie powinien mieć WCALE podwyższonych obrotów czy czasami może mieć te obroty podwyższone przez kilkanaście sek. ? zależy to od temp zewnętrznej, czasu postoju czy od czego ?
bo u mnie wskakuje na wyższe obroty po dłuższym postoju i trwa to ok 30sek... ale nigdy minutę lub więcej.... ( auto stoi zawsze w garażu, temp zewn ok 15-20st )
Na wiosnę tego roku - odpalałem nowiutkie Superb2 1.4 TSI - przelot kilka km - bardzo ładnie doszedł do 1400 chwilkę potrzymał i opuścił w okolice 800... Więc podwyższone obroty się zdarzają. Co do wymiany napinaczy - to taki "niemiecki porządek" w który się ślepo wierzy w kraju nad Wisłą. Musiała się trafić partja wadliwych napinaczy - sami nie wiedzą gdzie te napinacze trafiły. Jeden ma auto z lutego 2009 i jest ok. , drugi ma z września i ma do wymiany trzeci ma z października i jest ok. Na chybił trafił.
Podobnie jak z panewkami w 1.9 TDI ...
Komentarz
-
-
No właśnie nie wiadomo. Moje auto po 3 tygodniowym postoju odpaliło się bez podwyższonych obrotów. Niestety nie pamiętam ile było wtedy stopni.Zamieszczone przez ArkenOj czepiasz się szczególów
chodziło o podwyższone obroty po uruchomieniu po wymianie, wiadomo że po dłuższym postoju trwa to dłuzej, ale faktem jest że chodzi cicho jak po odbiorze z salonu.....
Komentarz
-

Komentarz